Federacja Konsumentów Oddział w Rzeszowie zwraca się z apelem o zachowanie daleko idącej ostrożności przy spotkaniach z przedsiębiorcami lub przedstawicielami handlowymi, którzy proponują zawieranie nowych umów na dostawę prądu, gazu, usług telekomunikacyjnych, itp. Osoby takie bardzo często wykorzystują ufność osób starszych, nakłaniając ich do podpisania niekorzystnych dla nich umów. Podając się często za pracowników „gazowni”, „elektrowni” czy „operatora telekomunikacyjnego”, w istocie doprowadzają do zawarcia nowych umów, zatajając ich szczegóły. W związku z tym warto pamiętać o kilku zasadach, podanych w poniższym apelu.


APEL

  1. Federacja Konsumentów Oddział w Rzeszowie zwraca się z apelem o ostrożność w podejmowaniu decyzji związanych ze zmianą umowy dotyczącej gazu energii elektrycznej i usług telekomunikacyjnych.
  2. Działanie przedstawicieli proponujących zawarcie nowych umów jest nieuczciwe.
  3. Przychodząc do domów i mieszkań zatajają nazwę podmiotu, który reprezentują, bądź podają się za ten jaki dotychczas świadczy usługi.
  4. Zapewniają oni, że rachunki będą niższe, a w rzeczywistości jest odwrotnie.
  5. Ukrywają dodatkowe koszty w postaci dystrybucji, jaką każdy zmieniający umowę musi opłacić.
  6. Nie informują o karach umownych za wypowiedzenie umowy.
  7. Bardzo często jako bonus wręczają aparaty telefoniczne.
  8. W związku z tym, że ofiarami padają najczęściej osoby w starszym wieku to właśnie oni powinni być najbardziej ostrożni.
  9. Jeżeli już ktoś podpisze umowę z takim przedstawicielem w celu uzyskania bezpłatnej pomocy może się zgłosić do Federacji Konsumentów Oddział w Rzeszowie, której siedziba znajduje się przy ul. Jagiellońskiej 4 (nr telefonu: 17 85 22 827, rzeszow@federacia-konsumentow.org.pl) najlepiej w ciągu 14 dni od podpisania takiej umowy.