Pierwszego dnia maja 2014 roku, w 3. rocznicę beatyfikacji i 4 dni po kanonizacji naszego umiłowanego papieża- Świętego Jana Pawła II łęccy parafianie zdecydowali się poświęcić swój wolny czas na dziękczynienie za wyniesienie na Ołtarze tego Wielkiego Polaka.  Wyrazem wdzięczności była pielgrzymka rowerowa do kościoła p.w. św. Piotra  Apostoła i św. Jana z Dukli w Krośnie, który został poświęcony przez Ojca Świętego podczas VI pielgrzymki do Polski.

O godzinie 9.00 przy parafialnej plebanii zebrali się uczestnicy rajdu, gdzie po krótkiej odprawie i modlitwie ruszyliśmy w drogę.  Trasa przebiegała przez Kobylany, Chorkówkę, Zręcin, Szczepańcową oraz Głowienkę gdzie następnie mogliśmy już ujrzeć najnowszy kościół w Krośnie, do którego zmierzaliśmy. Tamtejszy ksiądz wikariusz zaprowadził nas najpierw do dolnej kaplicy, w której tymczasowo na czas remontu „właściwego” kościoła odprawiane są w dni powszednie msze święte. Tam też zapoznaliśmy się z historią poświęcania tej świątyni upamiętnionej na fotografiach ściennych. Kolejnym miejscem wartym uwagi była sala pamięci świętego papieża, gdzie można było ujrzeć już prawdziwą galerię zdjęć z tej podróży apostolskiej, oraz zobaczyć zastawę, która służyła podczas uroczystego obiadu po Mszy świętej Kanonizacyjnej bł. Jana z Dukli 10 czerwca 1997 roku. Po sali pamięci przyszedł czas na zwiedzanie górnej części kościoła. Tam szczególną uwagę poświęciliśmy na obejrzenie ołtarza i fotela papieskiego z pamiętnej pielgrzymki, po czym udaliśmy się pod prezbiterium w celu odmówienia modlitwy Anioł Pański.

Po zwiedzeniu całej świątyni przyszedł czas na posiłek, który przygotowany został przez nasze panie parafianki w tamtejszej salce katechetycznej. Doznaliśmy wielkiego zdziwienia różnorodnością pyszności , znajdujących się na stole! Wszystko to za sprawą naszych sponsorów jakimi były następujące instytucje i osoby: OSM Jasienica Rosielna, Piekarnia Anwit w Chorkówce, pp. Gabriela i Leszek Jastrzębscy oraz p. Tadeusz Krężałek. Po skończonym posiłku i pamiątkowym zdjęciu przed świątynią udaliśmy się w drogę powrotną. Trasa była nieco zmieniona, ze względu na miejsca przy których chcieliśmy się jeszcze zatrzymać. Tak więc za Głowienką pojechaliśmy do Wrocanki gdzie każdy mógł skosztować wody z cudownego  źródełka św. Rozalii, w następnej kolejności pojechaliśmy kilkanaście metrów dalej do słynnej w okolicznych wioskach „Rozalijki” czyli kaplicy poświęconej czci tej świętej. Tam nasz ksiądz proboszcz opowiedział o historii ocalenia pobliskiego ludu od choroby cholery za sprawą św. pustelnicy Rozalii i wody z owego źródełka. Był to już ostatni punkt zwiedzania, przyszedł czas na powrót . Po krótkim postoju w Wietrznie wróciliśmy już bezpośrednio do Łęk, gdzie każdy pojechał w swoją stronę.

Niewątpliwie było to ciekawe wydarzenie i dobrze spożytkowany wolny dzień. Wiele osób często przejeżdża często koło tych miejsc, lecz będąc w ciągłym pośpiechu nie mamy czasu nawet tam zaglądnąć. Kto z nas wie, że właśnie w tamtejszym kościele powstanie niebawem Sanktuarium św. Jana Pawła II? Warto będzie go odwiedzić, by w ten sposób podziękować za dar tego wybitnego Polaka…