W audycji „Muzyka mistrzów” udaliśmy się tym razem nie tyle w świat muzyki klasycznej, tworzonej przez niezrównanych kompozytorów różnych epok, co w świat ciągle żyjącego kompozytora, tworzącego przepiękną i bardzo cenioną muzykę filmową. Dowodem wielkiej popularności muzyki filmowej Hansa Zimmera, bo o jego muzyce mówiliśmy w tej audycji, jest to, że wiele utworów jakie napisał do filmów, żyje już dzisiaj swoim życiem i jest traktowane jako zupełnie autonomiczne. Tak jest z pewnością z muzyką i utworami, jakie napisał Hans Zimmer do filmu Pearl Harbor. Filmu niełatwego, bo opowiadającego tragiczny w skutkach atak w czasie II Wojny Światowej, kiedy to japońskie siły zbrojne zaatakowały amerykańską bazę morską w Pearl Harbor.

Atak wojskowy stanowiący treść filmu wyrył ogromne piętno na ludności amerykańskiej i stanowi kawałek bolesnej historii dla mieszkańców USA. Niełatwe więc zadanie stało zarówno przed twórcami filmu, jak i przed samym kompozytorem mającym napisać ścieżkę dźwiękową do niego, zwłaszcza, że w filmie wojennym pojawiają się również osobiste i miłosne wątki bohaterów. Jak wybrnęli z tego twórcy? Otóż opinie krytyków filmowych były bardzo różne, jednak sama muzyka z filmu wydana poźniej na płycie przyjęła się bardzo dobrze, o czym świadczą miliony sprzedanych płyt i miliony odsłuchań w serwisach muzycznych. To właśnie dlatego wybraliśmy tą ścieżkę dźwiękową jako treść audycji „Muzyka mistrzów”. Zapraszamy do wysłuchania!

Pozostałe audycje z cyklu „Muzyka mistrzów”: